Live in the sunshine. Swim in the sea. Drink the wild air.

 
Tvåtusentolv. Tjugonionde augusti. Kvart över tre.
 


 

En dag i sommras



Sommaren har nu nästan helt och hållet blåst bort och nu är det snart höst på riktigt. Det är då man önskar att vissa dagar varade längre. Som den dagen då jag och min lillebror åt en fantasktiskt god lunch, på en av de sista sommarlovsdagarna. Pannkakor med glass, hallon och banan. Det var så gott att jag smälte! Ett fint litet minne som värmer om de gråa höstkvällarna.
 

Lager på lager

Jag kollade igenom några gamla bilder och tänkte, "men vilka tråkiga bilder och dåliga färger!". Men när jag öppnade upp ett par i photoshop och exprimenterade med olika lager så blev dem mycket bättre! (Lite som i höstens mode, lager på lager!) Det är just det som de flesta bilder behöver, en finish liksom. Finslipet innan dem är helt färdiga. Många tycker att man helst ska redigera så lite som möjligt, men jag tycker att med rätt redigering kan man få en mer tilltalande och effektfull bild. Och därför stycker jag att man ska redigera tills man får den effekt man vill ha i bilden. Genom det kan man ju också sätta en personlig twist på sina bilder!
 

11.59


Fredagen den 24 augusti

 
Äntligen fredag! Så skönt det är att sitta på bussen hem. Med hörlurarna inpluggade med fin musik och kolla på landskapen som susar förbi fönstret. Efter ett tag blir ögonlocken tyngre och tyngre och så slumrar man till. Sedan vaknar man upp, stiger av bussen och som i ett töcken går man hem. Upp för trappan, låser upp dörren och stänger den bakom sig och tar ett djupt andetag. Äntligen fredag.

Början på något stort

En bild från sommarlovet. Kjol från Indiska och stickad tröja från Vero Moda , perfekt att ha nu i höst!
 
Så, nu är tredje dagen på gymnasiet avklarad och jag trivs faktiskt! Det är på det humansitiska programmet jag går och jag tror att det kommer att bli riktigt bra. Det känns så i alla fall. Men trött är jag, får ju ta bussen som går vid klockan sju på morgonen och jag är ganska långt ifrån morgonpigg. Fast det är ju sådant som man vänjer sig vid med tiden. Vi får se. Ni får ha det bäst!

Dagen jag väntat på

 
Hejsan! Imorgon åker jag med morgonbåten med tjejkusinerna, för att åka och shoppa i huvudstaden. Det ska bli så himla kul! Det som ligger etta på min lista av det som jag ska köpa är filmen Hungerspelen, den släpps ju imorgon! Jag har väntat som en galning på att den ska släppas ända sedan jag läste ut första boken och det var i maj.. Haha! Det är verklilgen en dag som jag har väntat på! Och ikväll ska jag läsa ut de sista två kapitlerna i den avslutande boken! Åh, jag vill inte att den ska ta slut.. å n g e s t . .
 
Men ni får ha det så bra! Jag ska ta med mig kameran till Stockholm, men vi får se hur mycket bilder jag orkar ta. Hejdå!

Music that makes you want to dance


I brist på annat så tänker jag dela med mig av den här musikvideon av Hanson. Egentligen är det en gammal låt, men alla har väl ändå hört refrängen? Jag blir i alla fall väldigt glad av den här låten. Och jag tycker att videon är mysig, den är så enkel liksom.

Last summer

 
En bild från förra sommaren. Det är faktiskt en av mina favoritbilder som jag själv har fotograferat! Inte för att jag alls har någon aning om vilka dem är, men aja. Det spelar väl inte någon större roll?
 
Idag har jag jobbat, jag blir så hinla trött efter ett långt städpass! Men ikväll ska jag iväg på träning, så jag kan inte dega ner mig nu. Får inte bli sådär seg i huvudet jag kan bli när jag inte gör någonting.. Hehe^^ Till helgen ska vi dra iväg på ett innebandy läger, det ska bli skoj! Jag gillar känslan man har på läger, så mysigt! Så jag kommer alltså inte kunna blogga i helgen. Men ni klarar väl er? Njut av det som är kvar av sommaren!

Lost in Austen

 
 
Hej hej! Ligger i sängen efter en lång arbetsdag, jag somnar nästan här! Helt slut, så jag tänkte kolla på lite film. Eller egentligen så är det en fyra delar lång serie som heter Lost in Austen, den är så himla rolig! Jag har sett den en gång tidigare och den är faktiskt en favorit. Om ni får chansen borde ni se den!
 
 

Vem vet vad som händer sen?

 
Boken Fatta eld är nu uläst och jag har en sån irriterande och nyfiken känsla som bubblar i mig. Eftersom jag har träning ikväll kommer jag inte att få läsa sista delen av Hungerspelen, Revolt på cirka 24 timmar! Får göra det imorgon eftermiddiag för jag ska ju jobba imorgon. Åh! Brukar ni fastna i böcker så mycket att det är nästan det ändå som ni går och tänker på? Jag är i alla fall fast nu!

Fatta eld

 
 
Grå och mulen dag. Så himla trött på det! Det är så typsikt att när man jobbar så är det soligt och varmt, men när man väl är ledig så är det grått och trist.. Jag vill ju bada och sola! Fast nu ska jag inte gnälla, stället kan jag ju ta fram boken Fatta eld (andra delen i Hungerspelen) som jag bara har 20 sidor kvar tills jag läst ut den. Är helt såld på den serien och jag väntar som en dåre på att filmen ska komma ut!  På tal om Hungerspelen så såg jag att de säljer Katniss härmskrie brosch på Guldfynd! Jag är lite sugen på att slå till! Nu ska jag se trailern ännu en gång till och sen ska jag ta fram boken. adiós!
 

Jag vill dansa med dig

 
Jag och mor min var i Visby idag, min bror fyller år imorgon så vi skulle leta presenter till honom. När vi var klara bestämde jag mig för att ta en senare buss hem, så att jag kunde kolla lite i affärer och strosa omkring. Och jag fick med mig en vän hem! Jag hittade den här fina klänningen i Vero modas rea, för ynka 150 kr! Det stod mellan den här och likndan, fast rosa. Men tillslut blev det denna som fick turen att följa med mig. Direkt när jag kom hem tog jag på mig den och dansade omkring i den, är så glad i den! Sen fyndade jag lite secound hand kläder också, men dem slår inte min fina klänning!

Gröt med en klick hallonsylt

 
En frukost som jag åt förra veckan. Jag har faktiskt börjat äta gröt och det är nu bland det godaste jag vet att äta till frukost! Tänka sig, det hade jag inte trott för två månader sen. Då var yoghurt standrad. Men not any more!

What a beautiful day to dream

 
Tre bilder på min fina vän Jessika. Bilder som togs förra veckan när vi gick ut på en utflykt/fotografering i den varma sommarhettan. Det blev en hel del fina bilder och det kommer att komma fler, det vill jag lova!

Från inspiration till något kreativt

 
Hej! Jag ville bara tipsa om ett superbra inlägg jag läste precis. Det handlar om när man är sprängfylld med inspiration och hur viktigt det är att man faktiskt använder den och gör något med den. Flora tipsar om vad man kan göra och jag har faktiskt fått en hel del nya tips! Inlägget hittar du {här}! Och jag vill även tipsa om hennes underbara blogg, som hon fyller med vackra bilder på klänningar, vänner, resor, mat m.m. och så skriver hon också väldigt fina texter med. Klicka er in på hennes blogg!

Första augusti

 bilder från weheartit.com - följ mig {emma_linneas}
 
Första augusti, sista sommarmånaden. Första skoldagen, sista sommarlovsdagen.

Två är en bra början

 
Igårkväll cyklade jag och Jessika iväg på en spontan fotografering vid Kovik. Och som alltid har vi himla roligt och vi får oss alltid ett gott skratt. Förutom det får vi även en massa fina bilder, som då egentligen är själva syftet med det hela. Men det är ju inte alltid så att det blir som vi tänkt oss. Ibland blir vi jätteoseriösa och flummar mest bara omkring och har svårt att hålla oss för skratt. Men det är kul det med jo, att skratta när man nästan halkar ner i vattnet från en sten, när man trampar omkring barfota bland fårskit, eller när man håller på att cykla ner i kaninhål på vägen från Kovik. Det hör till våra fotograferingar!

You can't hold on to forever, forever.

 
Små ord i augusti natten.