Frukostprat

Dagaens frukost: Mannagrynsgröt med blåbär, björnbär m.m.
 
Nu på sistone har det blivit en massa frukostbilder. Hoppas ni gillar det, för det göra jag. ^^ Förut har jag alltid tyckt att frukosten varit det tråkigaste och äckligaste målet på dagen, men jag har ändrat mig nu. Eftersom jag nu äter så olika frukostar, så har det blivit det godaste på hela dagen! Annars har jag alltid ätit yoghurt, macka och juice, varje dag. Och ett tag kunde jag knappt äta frukost, men jag vet ju att det är det viktigaste målet på dagen och nu när jag börjat variera mig så älskar jag frukost!

Jag ville bara säga tack!

Ville bara tacka Michelle som tipsade om min blogg på sin blogg igår, TACK!

Frukost på sängen

Igår åt jag den här fina frukosten. Skink och tomat macka, till smultronyoughurt med musli och årets första hemodlade hallon! Så snart, när det kommer fler hallon ute i våra hallonbuskar kan jag äntligen göra hallonsmoothie! Det är såå gott och förra sommaren åt jag det nästan varje dag. Men iår tänker jag nog ha dem i min gröt och sådär, man måste ju försöka variera sig lite! Vad brukar ni äta för frukost?

Loppisfynd

mina loppisfynd.
 
Idag åkte jag och mamma iväg på en liten loppisrunda, efterson vädret var lite sådär. Jag hittade en ryggsäck (den är finare i verkligeheten), långkjol, klocka och en krok. Sen hittade vi en massa böcker också, så nu är bokhyllan fylld med massa nytt! Det är det som är så roligt med att gå på loppisar, man vet aldrig vad man hittar!

Från biosalongen

Fanfaren ljuder, regnet smattrar mot taket och jag ligger under täcket. Det är sent och dax för film! Ikväll visas 500 days of summer och det är faktiskt premiär! Inga popcorn är poppade, men vad gör det? Tänderna är ju ändå redan borstade! Fanfaren dör ut, förtexten visas, musik spelas och en berättare tar ton, nu börjar filmen!!
 
 

Pink roses in the garden

Tog dem här bliderna för ett par dagar sedan, då solen sken. Idag har det varit mulet och runt fyratiden öppnades himlen och regnet öste ner. Som tur var jobbade jag idag. Det brukar annars vara så typiskt att det är skinande sol och perfekt badväder då jag jobbar. Men idag var det inte så! Men jag känner att sommaren börjar ta slut. Reklam på tv, nya klädkataloger som det står"Skolstart!" på i postlådan och folk som börjar prata om skolan ger mig ångest. Jag vill ha sommarlov, jag har det så bra. Tränar, jobbar, badar, går på loppisar och hittar på bus med vänner. Det är sånt som gör sommaren, sånt som gör den perfket!
 

Frukost i sommarvärmen

Dagens frukost, som jag åt i solen på vår veranda. Det vär nästan på gränsen att det var för varmt.. Men nu är det äntligen sommar! Tidigare har det inte varit så varmt och regnat en del emellan åt, men nu är det riktig sommarvärme! Så glad över det, äntligen! Jag tog en lång sovmorgon idag, för igår tränade vi långdistans med innebandyn, vi sprang en mil! Gick ovanligt bra faktiskt! Jag tror att om man vill kan man springa mycket längre än vad man egentligen tror att man orkar. Jag tyckte t.ex. att tre och en halv km var på gränsen för mig, men en mil gick ju bra! Jag var så himla glad och stolt över glad över att jag sprang hela biten och det är jag ännu!
Nu ska jag stänga ner datorn och kanske gå till stranden!

En jordgubbsröd frukost

Idag åt jag den här fina lyxfrukosten på vår terass. Vad smakar mer sommar än jordgubbar?

Kogänget

Igårkväll cyklade familjen till ett ställe som heter Kovik, som är ett gammalt fiskeläger och är idag ett sorts museum. Vi kollade till våran båt som ligger och guppar ute i vattnet. Sen satte vi oss och fikade mot en husvägg och blickade ut över havet och den fina solnedgången. Sen kom korna som går fritt där, dem är himla fina. En av dem (mitten bilden) kom ända fram till filten där vi satt och nosade på den. Så söt! Efter pappa druckit upp det sista i sin kaffemugg begav vi oss hem och såg på filmen Public enemies, med Johnny Depp. Helt okej film! Sammanfattat så hade vi en mycket fin kväll!

Små liv i det stora gröna

Hittade den här lilla saken i en buske igår, som är precis utanför vardagsrumsfönstret. Såklart åkte kameran fram och jag hängde och dinglade ut genom fönstret och kämpade för att få rätt fokus på den lilla krabaten. Tillslut gick det, men det var inte lätt! Jag tycker att det är kul att fota djur och en annan sak som gör sig himla bra på bild är vattendroppar! När jag väl hittar små små droppar på ett löv önskar jag ibland att jag hade ett macroobjektiv, för att komma ännu närmare. Men det är nog inget jag planerar att köpa, jag nöjer mig med mitt 50 mm. Men jag funderar på ett 30mm, någon som har ett sånt till Sony?

Som små skuttande kaniner

Bilder ifrån juni då vi firade min faster på 60 årsdagen.
 
Hej hopp! Idag har jag en härlig träningsvärk, innebandyn har dragit igång för säsongen och det är himla roligt! Men tufft. Vi gjorde Harestestet igår då man testar snabhet och spänst, om jag inte förstod det hela fel. Och så nervös jag var innan! Man skulle börja med kullernbytta för att springa vidare och hoppa över en häck som man sen skulle krypa under den, tillbaka för att sen runda en kon och sen springa vidare till nästa häck. Men det gick bra! Jag kan till och med säga att det var roligt! Jag har annars aldrig gillat att göra såna här tester, speciellt när det står cirka 20 personer som ser på. Jag har alltid varit lite klumpig och lite långsam av mig. Men igår gick det så snabbt att jag knappt hann tänka och det var kul! Vi kallade det för Rabbis testet. Eftersom man hoppade omkring som en kanin, och kanin på gotländska är rabbis.Så idag tar jag det lugnt och vilar mig i form inför fler träningar som väntar!

If I ain't got you

Nu sitter jag och lysnnar på Maroon 5's nya skiva. Just nu är är på femte låten nu och hitentills har låtarna varit väldigt bra. Jag tycker om Maroon 5, deras låtar är väldigt medryckande och får en att vilja dansa och det ger jag tummen upp för! Ska jag vara ärlig så är Maroon 5 faktiskt ett av dem band jag gillar allra mest, dem har lite mer egen musik än alla de andra pop/rock band vars låtar är av samma slag allihopa. Maroon 5 unika och slutar aldrig överraska en med nya, sköna låtar!
 
 
 
 

Havet från drömmarna

Såhär skulle jag vilja se ut någon dag efter man tagit ett dopp i det blå och man ska vidare på något skoj med fina vänner. En sån där perfekt och härlig sommardag. Alltihopa kommer från Topshop, som just nu har väldigt fina och somriga kläder där. Skulle vilja ha det mesta, men mest av allt kjolen som jag är lite kär i. Jag tycker att den påminner om havet på bilden, som är så blått och underbart det bara kan bli. Ett sånt där hav som man bara sett på TV eller i tidningar och som får en att drömma sig bort från vardagen och längta dit.

Att tälta i trädgården hör sommaren till

För ett par timmar sedan kom jag hem med bussen. Har sovit över hos en vän tvä nätter, då vi första natten sov i tält i hennes trädgård och nästa natt förflyttade vi oss till deras husvagn då regnet öste ner som mest. Vi har till mesta dels sett på film och skrattat sent på natten, men också åkt moped, spelat Freddy fisk som vi spelade som små och käkat godis. Trots att jag efter de här nätterna har vänt på dygnet och att jag är hur trög som helst nu så gör det ju inget, det är ju sommarlov. Och vi hade ju så kul. Sommarkul.

Om vingarna bär

Tänk att få vara en fågel. Att få flyga omkring i sommarvinden och kolla ner på livet där nere på jorden. Utan att behöva oroa sig över någonting och bara flyga omkring där uppe i det blå. Att snabbt sno någons pomesfrites på Mac Donalds och flyga iväg utom röckhåll. Att sitta på ett hustak någonstans och sjunga och kraxa för glatta livet en hel morgon. Att efter en hel sommar i Sverige flytta någonstans söderut, någonstans där det är varmt och härligt och göra samma saker där. Ja en fågel skulle jag vilja vara, i alla fall för en dag eller två. Bara för att få pröva på dessa små saker, men helst av allt skulle jag vilja känna på den där känslan av att ha vinden under vingarna. Att få känna om vingarna bär.
 
 
 

Sunshine through some leaves

Dem här två bilderna tog jag för ett tag sedan, när jag var på ett fortsättningsläger på konfermationen jag tog förra året. Jag måste bara säga att jag älskar såna här bilder! Det är så vackert när solen lyser genom ett träds lövverk och så blir det ju så himla fin bokeh på bild! Så här är ett litet fototips från mig: Istället för att bara fotografera ett träd rakt upp och ner som också är fint, men för att variera sig lite kan man stå vid trädets stam och fotografera upp på löven. Då får man lite anorlunda bilder än vad man annars brukar ta. Och olika ljus kan även ge olika effekter, direkt solljus, molningt, solnedgång och så vidare, så testa dig fram!

Följ mig!

Följ min blogg med Bloglovin!

Välkomna!

Hej och välkomna hit! Emma heter jag och i mellannamn heter jag Linnéa, därav namnet på bloggen, emmalinneas.webblogg.se. Jag bor på den vackra ön Gotland, mitt bland alla turister och raukar! Just nu njuter jag av ett underbart sommarlov, men till hösten börjar jag på gymnasiet och skall gå på ett humanistiskt program.
Jag är en glad tjej som älskar att fotografera, spela innebandy, umgås med vänner, lyssna på musik och mycket annat. Här i bloggen är det främst min fotografiska sida som jag delar med mig av, men även lite vardag, musik och annat smått och gott ska jag även försöka klämma in med! Om ni har några frågor så är det bara att fråga på! Jag hoppas att ni gillar det ni får se och läsa och att ni lämnar en liten kommentar och kanske till och med lägger till mig på bloglovin!